چاپ کارت پی وی سی print pvc

مرکز چاپ و خدمات کارتهای پی وی سی در کشور, خدمات کارت پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی print pvc

مرکز چاپ و خدمات کارتهای پی وی سی در کشور, خدمات کارت پی وی سی

کاربرد کارت های RFID


 کاربرد کارت های RFID 


کارت RFID چیست؟


کارت RFID کارتی می باشد که با استفاده از تراشه و آنتنی که بر روی آن قرار گرفته است توسط دستگاه کارت خوان ردیابی می شود. اطلاعات موجود در کارت از طریق امواج رادیویی رد و بدل می شوند. در صورت اتصال این کارت ها بر روی اشیا می توان آن ها را به راحتی شناسایی نمود. کارت RFID نوعی کارت پی وی سی می باشد که دارای کاربردهای گوناگونی می باشد.


کاربرد کارت های RFID


کارت RFID نوعی کارت هوشمند می باشد که از آن در مواردی از قبیل چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت پرسنلی، کارت دانشجویی، چاپ کارت عضویت و هواداری، کارت اعتباری، کارت بانکی، کارت خرید، کارت گارانتی، کارت وفاداری مشتریان (باشگاه مشتریان) و... استفاده می شود. از دیگر مواردی که کارت های RFID در آن ها کاربرد دارد می توان به  کنترل ورود و خروج (کنترل تردد) و درخواست های مالی، اعتباری و امنیتی اشاره نمود. این دسته از کارت ها، کارت های هوشمند بدون تماس (Contactless) برد کوتاه و برد بلند می باشند و به دو صورت " فقط خواندنی " و " قابل خواندن و نوشتن " وجود دارند. طراحی وچاپ بر روی کارت های RFID متناسب با نیاز و سلیقه ی مشتری انجام می گیرد.



مزایای استفاده از تکنولوژی کارت RFID 


  • کاهش هزینه ‌ها ( به علت کاهش فعالیت های انسانی و افزایش سرعت )
  • اتوماسیون و مکانیزاسیون با کارت RFID ( انجام خودکار و اجرای بدون توقف برخی از فعالیت ها و ذخیره سازی اطلاعات و انجام خودکار برخی از تست ها و مغایرت ها برای اعتبارسنجی و صحت اطلاعات و هویت افراد )
  • کاهش خطا (به دلیل کاهش عملیات چاپ و استفاده کمتر از منابع انسانی)
  • کاهش تخلفات و خسارت های حاصل از آن (به دلیل کاهش دخالت های انسانی و امکان شناسایی و پیشگیری از خطاهای عمدی و سهوی نیروی انسانی)
  • کنترل فرایندهای غیر قابل مشاهده (با توجه به امکانات اعتبارسنجی و صحت اطلاعات و هویت اشخاص و اشیاء و سیستم اطلاعاتی مرتبط)
  • امنیت ( به علت یکتایی TAG ها و عدم امکان کپی نمودن و امکان انجام کنترل های لازم برای پیشگیری و یا تشخیص هر نوع خطا، تقلب و یا جعل)  
  • اصالت بخشی و احراز آن ( به علت یکتایی TAG ها و عدم امکان کپی سازی)
  • یکپارچگی (به کمک سیستم های اطلاعاتی)