چاپ کارت پی وی سی print pvc

مرکز چاپ و خدمات کارتهای پی وی سی در کشور, خدمات کارت پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی print pvc

مرکز چاپ و خدمات کارتهای پی وی سی در کشور, خدمات کارت پی وی سی

مراحل انجام کار با سیستم چاپ افست



  مراحل انجام کار با سیستم چاپ افست    



افست یکی از تکنولوژی های چاپ می باشد که از آن برای چاپ انواع کتاب، مجله ،بروشور و کاتالوگ ،پوستر و هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و با تیراژ بالای 1000 عدد یا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.



ابعاد پرینترهای چاپ کارت افست



پرینترهای چاپ کارت افست PVC مطابق با مدلی که دارند دارای ابعاد چاپ از 50*35 سانتی متر تا 100*70 و حتی در برخی موارد تا سایز 140*100 هستند.



عملیات چاپ کارت با سیستم افست



در عملیات چاپ کارت PVC با سیستم افست از مدل رنگ CMYK استفاده می شود و چاپ هر رنگ روی کاغذ به صورت جدا گانه می گیرد و در انتها با یکدیگر ترکیب می شوند. برخی از پرینترهای چاپ افست یک ستون رنگی دارند و در هر بار مکش کاغذ فقط می توانند یک رنگ را روی کاغذ چاپ نمایند. برخی از پرینترها دو رنگ بوده و برخی نیز چهار رنگ هستند و هر چهار رنگ را با یکبار مکش کاغذ انجام می دهند.



مراحل انجام کار با سیستم چاپ کارت افست



اولین مرحله: در این مرحله طراحی صورت می گیرد، چنانچه طراحی فایلی که قصد داریم برای چاپ کارت ارسال نماییم به وسیله ی یک طراح حرفه ای انجام گیرد موجب افزایش کیفیت نهایی کار چاپ می شود و نتیجه ی مطلوبی را ارائه می نماید.


دومین مرحله: در این مرحله عمل لیتوگرافی انجام می شود. در عمل لیتوگرافی با نظر به تعداد ستون رنگ های موجود، نوع فیلم خروجی از طراحی ها نیز به همان تعداد به وجود می آید. یعنی برای نمونه در صورتی که پنج ستون رنگ داشته باشیم از طراحی نیز پنج فیلم خروجی میگیریم. این کار توسط دستگاه خاصی به نام ایمیج ستر انجام می گیرد.


سومین مرحله: در این مرحله عملیات چاپ صورت می گیرد. در مرحله ی قبل که عمل لیتوگرافی انجام می گیرد یک طرح نهایی از روی فیلم های گرفته شده بر روی زینک به وجود می آید. در مرحله ی سوم که مرحله ی چاپ می باشد یک غلطک مرطوب که به مرکب آغشته شده است، رنگ ها را بر روی زینک اعمال می نماید. سپس طرح نهایی به وسیله ی یک واسط لاستیکی بر روی کاغذ چاپ می گردد.






مزایای چاپ کارت افست


  • کیفیت تصویر مناسب به صورت پایدار 
  • تولید سریع و آسان زینک
  • ماندگاری بیشتر زینک نسبت به پرینترهای لیتوگرافی 
  • هزینه ی نسبتا پایین چاپ کارت افست